Podcast: Wayfinding for alle

Spottet
Skilte på facaden foran Design Museum Danmark
No items found.
Foto: Urgent Agency

I podcasten ‘Wayfinding og kultur - vejen til den gode oplevelse’ udfolder Michaela Pihl Olsen fagområdet wayfinding og kobler det til universelt design og inkluderende rammer. For alle mennesker uanset synlige eller usynlige behov skal kunne færdes trygt og få en god oplevelse.

Realiseret
Bygherre
Arkitekt
Se alle
Læs op

“Wayfinding handler om at gøre vores omgivelser mere tilgængelige og trygge at færdes i, uanset om det er en lille kulturinstitution eller et komplekst supersygehus. Noget vi burde tage rigtig seriøst!” skriver Michaela Pihl Olsen i et opslag på sin LinkedIn-profil. 

Michaela Pihl Olsen er partner i Urgent Agency og står som Business Development & Places Director i spidsen for fagområdet wayfinding og place branding på bureauet. I anledning af kulturkonferencen Kulturkraft 2024 har Lise Thomsen, Dansk Industri, inviteret til en samtale, hvor wayfindingens historie og potentiale udfoldes gennem eksempler. I den forbindelse kommer de også omkring hindringer, som kan stå i vejen for at få det fulde potentiale ved wayfinding i spil i en dansk kontekst.

Sammen drømmer Michaela Pihl Olsen og Lise Thomsen om en designproces, hvor alle faglige områder er repræsenteret og spiller sammen, fra landskabsarkitektur og wayfinding til akustik og lys for netop at skabe en helhed, hvor wayfinding er tænkt ind fra start - så alle kan få en god og tryg oplevelse uanset behov.

Afsnittet er en del af podcastserien Design - Made in Denmark. Du kan lytte til podcasten der, hvor du finder dine podcasts, eller direkte her.

Podcasten er lavet i samarbejde med kulturkonferencen Kulturkraft 2024, hvor Michaela Pihl Olsen holder oplæg om, hvordan wayfinding kan understøtte kulturinstitutioners brand i overensstemmelse med deres sociale ansvar.

“Wayfinding handler om at gøre vores omgivelser mere tilgængelige og trygge at færdes i, uanset om det er en lille kulturinstitution eller et komplekst supersygehus. Noget vi burde tage rigtig seriøst!” skriver Michaela Pihl Olsen i et opslag på sin LinkedIn-profil. 

Michaela Pihl Olsen er partner i Urgent Agency og står som Business Development & Places Director i spidsen for fagområdet wayfinding og place branding på bureauet. I anledning af kulturkonferencen Kulturkraft 2024 har Lise Thomsen, Dansk Industri, inviteret til en samtale, hvor wayfindingens historie og potentiale udfoldes gennem eksempler. I den forbindelse kommer de også omkring hindringer, som kan stå i vejen for at få det fulde potentiale ved wayfinding i spil i en dansk kontekst.

Sammen drømmer Michaela Pihl Olsen og Lise Thomsen om en designproces, hvor alle faglige områder er repræsenteret og spiller sammen, fra landskabsarkitektur og wayfinding til akustik og lys for netop at skabe en helhed, hvor wayfinding er tænkt ind fra start - så alle kan få en god og tryg oplevelse uanset behov.

Afsnittet er en del af podcastserien Design - Made in Denmark. Du kan lytte til podcasten der, hvor du finder dine podcasts, eller direkte her.

Podcasten er lavet i samarbejde med kulturkonferencen Kulturkraft 2024, hvor Michaela Pihl Olsen holder oplæg om, hvordan wayfinding kan understøtte kulturinstitutioners brand i overensstemmelse med deres sociale ansvar.

Film

No items found.
No items found.
No items found.

Også værd at læse